Gelvandria Winnaar Lammers Beker 2010

Bert Arends en Christiaan ter Strake is het in een sfeervolle Kei niet gelukt de beker opnieuw te winnen. In de voorronde wisten ze nog wel een 1e klas team (Wijk 16) en een 3e klas team (de Veluwe) uit te schakelen maar in de finale bleek Gelvandria te sterk.

Verslag Herman Elfrink

Hierbij een kort verslag van de bekercompetitie 2009-2010
Dit seizoen deden 71 teams mee aan de bekercompetitie;
In de 1e klas 1 poule van 6 teams
In de 2e klas 2 poules van 6 teams
In de 3e klas 3 poules van 6 teams
In de 4e klas 4 poules van 6 teams
In de 5e klas 1 poule van 7 teams
In de 6e klas 1 poule van 4 teams
3 weken voor aanvang van de reguliere najaarscompetitie werden de eerste 3 ronden gespeeld, 2 weken na de najaarscompetitie de volgende twee ronden. In de 2e, 3e, en 4e klas streden de nrs 1 en 2 van iedere poule in de eerste 3 weken van januari de vervolgronden. Van de 1e, 5e en 6e klas(dubbele competitie) plaatsten de nrs 1 zich direct voor de finale. De finale werd gespeeld bij Warnsveld (winnaar vorig jaar) met de 6 klassenwinnaars: 1e kl Wijk 16 1
2e kl Futura 1
3e kl Veluwe 5
4e kl Gelvandria 4
5e kl Warnsveld 2
6e kl Wijk 16 9
In poule I (1e, 3e en 5e kl) werd Warnsveld 2 winnaar, in poule II (2e, 4e en 6e kl) was dit Gelvandria 4, dit laatste team was in de finale ook te sterk voor Warnsveld 2 ondanks de steun van het thuispubliek, dat zich voorbeeldig en sportief gedroeg. Volgend jaar dus in Apeldoorn. Bijzonder verheugend is het steeds weer te zien hoe enthousiast de spelers reageren op dit gebeuren, de wedstrijden waren er ook spannend genoeg voor. Hopelijk een reden voor de verenigingen die dit keer niet meededen hun leden te attenderen op de bekercompetitie! Na afloop kon Warnsveld de wisselbeker overhandigen aan Gelvandria, voor alle klassenwinnaars was er een verenigingsprijs (beker) en voor alle deelnemers aan deze finale een persoonlijke prijs, ditmaal een krentenwegge.

BEKERTEAM 1
SPECTACULAIR NAAR HALVE FINALES!

Maandagavond 4 januari is ¼ finale van het bekertoernooi 2009-2010 district NTTB-Oost gespeeld tussen TTV Warnsveld en Futura uit Apeldoorn, 3 klasse.
Rob Former en Marcel Oudijk stonden voor een moeilijke opgave om deze sterke tegenstander uit te schakelen. Marcel kampt al een tijdje met een vormcrisis, Rob daarentegen speelt al een tijdje op een zeer hoog niveau. Maar in elke bekercompetitie gebeuren soms dingen die niemand verwacht. Zo ook deze avond. Een verslag: Rob opent de wedstrijd tegen Futura. Het verfijnde spel van de tegenstander ligt onze Rob niet echt goed. Rob windt zich in toenemende mate verbaal op wat zijn spel niet echt ten goede komt. Na en 2-0 achterstand haalt Rob alles uit te kast, maar van verbetering is geen sprake. Rob wordt simpel afgeserveerd met maar liefst 4-0 en dat is wat we er niet van verwacht hadden. Ontreddering en frustraties domineren, maar de 2e wedstrijd staat op punt van beginnen. Marcel voelt de druk, nu verliezen is dodelijk en maakt het voor dit team schier onmogelijk om zich te plaatsen voor de ½ finales. Na een aftastend begin tegen de zeer ervaren 2 spelervan Futura geeft men elkaar Na de gelijkmakende beurt dient zich het dubbel aan. Rob opent opnieuw niet best, Marcel coacht, stimuleert en creëert rust achter de tafel maar veel baat heeft het niet: 0-2 tussenstand. Rob komt vervolgens met een lumineus idee, hij wisselt van plank. Zijn oude plank waar hij zoveel successen mee heeft gevierd, waar inmiddels een flinke barst inzit, moet het tij keren. En jawel, het tij wordt gekeerd, van 0-2 buigt Warnsveld deze wedstrijd om naar een 4-2 overwinning waardoor er een 2-1 voorsprong in de wedstrijd wordt genomen.
Vervolgens krijgt Rob de kans om de wedstrijd te beslissen, maar helaas, wat Rob ook probeert, het lukt hem niet de wedstrijd naar zich toe te trekken. Na een 2-2 tussenstand moet Rob met 4-2 het onderspit delven. Rob is gedesillusioneerd, want als kopman en overtuigd van zijn bijzondere gaven is het natuurlijk niet prettig deze wedstrijd individueel af te sluiten met ZERO POINTS.
In de wedstrijd is het nu 2-2 met nog 1 wedstrijd te gaan. Marcel wordt niet veel kansen toegedicht tegen deze zware tegenstander. De spanning stijgt, stilte in de zaal, mensen op de banken en volop concetratie bij de 2 spelers. Marcel heeft het spel volledig onder controle, serveert en smasht als in zijn beste dagen. Alle wijze lessen van welbeminnende verenigingsgenoten worden in de praktijk gebracht. De tegenstander hapt naar adem, heeft geen idee wat hem overkomt en wordt volledig weggespeeld, 4-0, GAME, SET EN MATCH MR. OUDIJK!
Warnsveld wint deze spannende wedstrijd met 3-2 en plaatst zich voor de ½ finale! De moraal van deze avond is en blijft dat je een team bent en blijft: als Rob niet zijn toverplank had gebruikt en de dubbel was verloren, hadden we ook niets aan de overwinningen van Marcel gehad!
Team 1, GO FOR IT!!